ÐåæÜ

Ðïßçóç-Ìýèéá

Ï Dali & Åãþ

ÈÝáôñï-ÄéÜëïãïé

Äïêßìéá

Ó÷üëéá-Áñèñá

ËáïãñáöéêÜ

ÅíäéáöÝñïíôåò

ÊëáóóéêÜ

Áñ÷áßá Åëë Ãñáìì

ÄéáóêÝäáóç

ÐéíáêïèÞêç

ÅéêáóôéêÜ

Ðáãê. ÈÝáôñï

Ðëçñ-Ó÷ïë-Åðéêïéí.

Öáíôáóôéêü

Åñ. Ëïãïôå÷íßá

Ãëõðô./Áñ÷éô.

ÊëáóóéêÜ ÉÉ

 
 

Äïêßìéá 

Ðåñß... Ðïßçóçò

     Γßνεται τüσο πολý μεγÜλη κουβÝντα, κατÜ καιροýς, γι' αυτÞ τη κακομοßρα τη ποßηση, που σκÝφτηκα να δραστηριοποιÞσω το ειδικüν επιτελεßο μου, να κÜνει μια προσεκτικÞ μελÝτη. ΤρÝξαμε πολý üλοι μας, αυτü εßναι αλÞθεια. ΨÜξαμε κιτÜπια, κατεβατÜ ολÜκερα, περγαμηνÝς παλιÝς, μελετÞσαμε -μεταξý Üλλων- κι εντüσθια μικρþν ζþων, -και μετÜ τα κÜναμε τηγανητÜ εννοεßται- Ýτσι þστε να μην αφÞσουμε τßποτε αμελÝτητο. ΧρειÜστηκε δουλειÜ πολλþν μηνþν και γκουβÜδες μελÜνι, στοßβες χαρτιοý και να...! ΜπροστÜ σας Ýχετε το απüσταγμα üλων αυτþν. Δε νομßζω να υπÜρξει πληρÝστερη απÜντηση στο μÝγα ερþτημα: -"Μα τι εßναι τÝλος πÜντων, αυτÞ η ποßηση;" Δια του παρüντος λοιπüν, εγþ και το συνεργεßο μου ερχüμαστε να ρßξουμεν Üπλετο φως κι Ýννοια σας, ξεχÜστε ü,τι Ýχετε διαβÜσει μÝχρι τþρα και μÜλιστα δε χρειÜζεται να διÜβασετε τßποτε Üλλο, μιας κι η απÜντηση, πλÞρης και φωτερÞ, διÜφανη και γÜργαρη, εßναι μπροστÜ σας.
     Φερστ οβ ολ, νÜτσουρλυ, εßναι ο ορισμüς! Εν αρχÞ ην o ορισμüς, γιατß üπως Ýχω γρÜψει και στο παρελθüν πολλÜκις μÜλιστα, τα προβλÞματÜ μας αρχßζουν απü την Ýλλειψη Þ τον πλημμελÞ ορισμü ενüς θÝματος κι ως εκ τοýτου, αν δε ξÝρεις τι εßναι κÜτι, τüτε δε ξÝρεις γιατß το διεκδικεßς Þ αν πρÝπει να το διεκδικÞσεις κιüλας. Δε θα επεκταθþ πÜλι στο καßριον επßσης θÝμα ορισμοý, διαβÜστε παρελθüντα ευθυμοδοκßμιÜ μου και θα κατατοπιστεßτε. Η Ποßηση λοιπüν εßναι.. ºση με την ºηση και την ¼ßηση, -τüσον, üσο και το ýψιστο, παραπετÜμενο, ρηξικÝλευθο σÜλτο στο κενü χωρßς αλεξßπτωτο-, μιας ευαßσθητης κι οργιÜζουσας φανταστικÞς φαντασßας.
     ΕμπεριστατωμÝνος ορισμüς μα κÜτι... λεßπει! ΣωστÜ το προσÝξατε! Λεßπει η περιγραφÞ της κι εννοþ πως αν τη προσωποποιοýσα, ως τι θα τη περιÝγραφα. ¸τσι αυτÞ η απουσßα αφÞνει μερικÜ ακÜλυπτα σημεßα, ειδικÜ τα οπßσθια, -τα κωλομÝρια να ποýμε- κι αυτÞ η μüνη κερκüπορτα, επιτρÝπει δυστυχþς -κι αλßμονο- σε πολλοýς τσαρλατÜνους, βρßσκοντας πρüσφορον Ýδαφος, ν' ασκοýνε σοδομισμüν απρεπÞ. Σοδομισμü λÝγω, που προφανÝστατα, τον Ýχουνε τüσο πολý ανÜγκη. ¸τσι θα καλýψουμε τα νþτα της, εγþ και το επιτελεßο μου, και σ' αυτü τον τομÝα.
     Η Ποßηση εßναι γÝνους θηλυκοý. ΜÜλιστα! ¸να νεαρü, ροδομÜγουλο, ζουμπουρλοýδικο, μικρü, επαρχιωτüπουλο, Üμαθο σχετικÜ, ευκολüπιστο, απονÞρευτο, πανÝμορφο -με τον τρüπο του-, γλυκýτατο, σχεδüν πÜντα χαμογελαστü, με πολý μακριÜ, λυτÜ μαλλιÜ και, μιας και στο τüπο της Ýχει πÜντα 'Ανοιξη-Καλοκαßρι, εßναι πολý ελαφρÜ ντυμÝνη. Θα προσθÝσω επßσης πως τα πριν που ανÝφερα, σε συνδυασμü με την ευπεßθεια που τη διακατÝχει και παρÜλληλα με τον υψηλüτατου βαθμοý οßστρο της, της προσδßδει μια περαιτÝρω αδυναμßα στο να αρνηθεß το σεξ. ΒÝβαια μπορεß να αρνηθεß στην αρχÞ τουλÜχιστον, μα τα μαγουλÜκια της τα φλογισμÝνα θα τη προδßδουνε κι üποιος εßναι λßγον Ýστω μÜγκας, θα επιμεßνει λιγουλÜκι και θα... πετýχει το στüχο του.
     Η Ποßηση λοιπüν, συνÞθως περπατÜ στην αμμουδερÞν ακρογιαλιÜ, ξυπüλητη, κρατþντας στο αριστερü της χÝρι τα πεδιλÜκια και με το δεξß την Üκρη του φουστανιοý της, που Ýτσι κι αλλιþς δεν εßναι δα και πολý μακρý, ßσα με κÜτω απü το γüνατο. ΠερπατÜ λοιπüν, ßσα-ßσα, κει που το κýμα φιλεß την Üμμο κι η θαλÜσσια αýρα, της ανακατþνει τα μαλλιÜ. ¼ταν τα μαλλÜκια της Ýρχονται μπροστÜ στο πρüσωπο, σουφρþνει χαριτωμÝνα τη μυτοýλα και χαμογελÜ ακüμα πιο πλατιÜ. ΠερπατÜ κι αγναντεýει πÝρα στον θαλÜσσιον ορßζοντα, "...μÞπως κÜποιο καρÜβι περÜσει! ¼μως θα περÜσει ποτÝ"; Το σßγουρον εßναι πως "δεν υπÜρχει γλþσσα χωρßς απÜτη".
     ΜερικÝς φορÝς, τη πιÜνει διÜθεση για σκανταλιÜ. Εßναι κει, στο Ýμπα της ¢νοιξης, που φτιÜχνει στεφÜνι με μαργαρßτες κι Üλλα αγριολοýλουδα, στολßζει τα μαλλιÜ της, σκýβει και μυρßζει τη γη, ανασαßνει βαθιÜ κι αναστενÜζει χαμογελαστÜ, κοιτþντας πÝρα. Νιþθει κÜτι να συμβαßνει μÝσα της, κÜτι που δε μπορεß να τ' ονοματßσει, κÜτι που τη κÜνει να βÜζει μια τρεχÜλα, -σα να θÝλει να το αποφýγει, σα να θÝλει να το πιÜσει- κι üταν κουραστεß κι αναψοκοκκινßσει, σταματÜ στην ακροθαλασσιÜ, βρÝχει πιο ψηλÜ τα πüδια της, κρατþντας λιγÜκι ψηλüτερα το φουστανÜκι κι ýστερα, αφÞνοντας κÜτω τα πεδιλÜκια, πιÜνει μερικÝς χοýφτες νερü θαλασσινü και δροσßζει το μÝτωπü της. ¢λλες πÜλι φορÝς, βγÜζει αστεßα και χαριτωμÝνα, τη γλþσσα στους γλÜρους κι üταν το... κακü παραγßνει, βγÜζει το φουστανÜκι, το διπλþνει προσεκτικÜ, αφÞνει δßπλα και τα πεδιλÜκια και πÝφτει σιγÜ-σιγÜ στο νερü. Εσþρρουχα δε φορÜ, γιατß στο τüπο της δε τα 'χει ανÜγκη, δε τα γνωρßζει. ¸τσι τα στηθÜκια της πετρþνουν απü το δροσερü νερü, το δÝρμα της ανατριχιÜζει και τα μαλλÜκια της σταλÜζουν ασημιÝς λαμπερÝς σταγüνες.
     Εßναι σα να τη βλÝπω τþρα δα, να βγαßνει απü το νερü. Στην αρχÞ το σγουρü κεφÜλι, μετÜ οι þμοι, τα στÞθια, η κοιλιÜ, ο αφαλüς, οι λαγüνες, οι μηροß, τα γüνατα. Εßναι σα να ξαναγεννιÝται η Αφροδßτη, μες απü τα κýματα. Βγαßνει, τυλßγει τα χÝρια της γýρω στους þμους και προσπαθεß να ζεσταθεß. Δε θ' αργÞσει, γιατß ο καιρüς εßναι ζεστüς, στην ΕποχÞ της. ΠÜντα ζεστüς, πÜντα ανθισμÝνος και κεφÜτος, ßσως γιατß τη καμαρþνει και δε θÝλει να της χαλÜσει τη διÜθεση. ¼ταν πια Ýχει σχεδüν στεγνþσει, φορÜ πÜλι το λευκü φουστανÜκι και μερικÝς πονηρÝς σταγüνες κρατÜν ακüμα θÝση πÜνω της. ΠιÜνει τα μαλλιÜ της μ' Ýνα κορδελÜκι, πιÜνει πÜλι τα πÝδιλα και συνεχßζει να περπατÜ στην ατÝλειωτην ακρογιαλιÜ, κοιτÜζοντας πÜντα στον ατÝλειωτο θαλÜσσιον ορßζοντα...
     Τþρα Ýχετε üλη την εικüνα. Τι μÝνει πλÝον; ΜÝνει να καταρτßσουμε το Λεξικü της Ποßησης και το θÝμα θα 'χει καλυφθεß τελεßως...

                                         ΛΕΞΙΚΟ ΠΟΙΗΣΗΣ

 * Περι-ποßηση: Παν ü,τι αφορÜ στη ποßηση, (üπως το ...Περß-ΓραφÞς Ýνα πρÜμα) και που τη κυκλþνει. τη τυλßγει, αλλÜ που σε καμμιÜ περßπτωση, αυτü καθαυτü, δεν εßναι απü μüνο του ποßηση.
 * Παρα-ποßηση: Εδþ ο üρος εßναι νεüτευκτος και τριπλüς. Σημαßνει πρþτα, üταν... παραποιεß κανεßς, δηλαδÞ γρÜφει πολλÞ ποßηση και συνεχþς, επßσης κι üταν κÜποιος παßρνει αλλουνοý ποßημα, το αλλÜζει τεχνηÝντως και το πλασσÜρει για δικü του και τÝλος, η παρÜ φýση ποßηση με ßχνη Μεσαßωνα.
 * Ειδο-ποßηση: ΒÜσει λεξικοý του ...Μιοýλαααγ (εßναι προφορÜ του Moeller), σε παρÜλληλη στÞριξη απü βυζαντινοýς λüγιους, η λÝξη προÝρχεται απü την Ειδα-ποßηση (εßδα ποßηση και μπÞκα) και το Üλφα, επειδÞ σα στερητικü θα μποροýσε να μετατοπßσει τη σημασßα της λÝξης, (Ειδ-αποßηση: δηλαδÞ γνωρßζω ü,τι δεν εßναι ποßηση), μετατρÜπηκε σε ομικρüν, αλλÜ πολý μικρüν üμως, ευτυχþς και βραχý, þστε να δοθεß Ýμφαση στα δυο Üκρα. Εßπαμε να φυλÜξουμε τα νþτα της μικροýλας μας, θυμÜστε;
 * Ενοχο-ποßηση: Εßναι η ποßηση των φυλακþν, των υποδßκων, καταδßκων, αλλÜ κι η ποßηση μ' επιδüτησην ΟΓΑ Þ Üλλων παρεμφερþν υποστηρικτικþν ταμεßων-φορÝων.
 * Απενοχο-ποßηση: ¼ταν η μικρÞ μας εμφανßζεται τελεßως γυμνοýλα κι απροστÜτευτη, Ýχουσα τη πλÞρη ομορφιÜ, αθωüτητα κι απλüτητα των εßκοσι (και κÜτι) χρüνων της και τα πεινασμÝνα βλÝμματα, ορμÜνε να πÜρουνε "μεζÝ"!
 * Καλλο-ποßηση: Παν ü,τι Ýρχεται αρωγüν, ως περικοκλÜς, þστε να ...βελτιþσει τα γραφÝντα Þ να τα υποστηρßξει, που üμως αυτü καθαυτü, απü μüνο του δεν εßναι ποßηση. (Παλιüτερα αφαιριüτανε με ξυραφÜκι και το ποδÜρι σε ζεστü νερü, να τονε μαλακþνει).
 * Κακο-ποßηση: Στη μικρÞ μας κοπελßτσα, μπορεß να ξυπνÜνε κατÜ καιροýς, ερωτικÝς φαντασιþσεις κι ορμÝς, (πρÜμα απολýτως φυσιολογικüν, αν ρωτÜτε τη γνþμη μου) και να υποκýπτει σε κÜποιους μπροýταλ, μÜτσο, μÜγκαμεν, αληταμπουρÝους, κερχελÝδες, μπεχλιβÜνηδες, καπÜτσους, που τη σÝρνουνε, την Üγουνε και τη φÝρνουνε κλπ... Μπορεß λοιπüν ενßοτε να ενδßδει σε τÝτοιες φÜσεις κι ßσως αργüτερα να το φÝρει βαρÝως μα, πλι Þτο και πÝταξε-Üνεμος Þτο και πÜει. Τüτε περνÜμε στην επüμενη λÝξη...
 * Τεκνο-ποßηση: ...üπου πολλÜ γεννιοýνται σ' εýλογο χρονικü διÜστημα αργüτερα. 'Αλλοτε εßναι θεúκÜ τÝκνα, Üλλοτε μισÜ-μισÜ, Üλλοτε θεúκÜ τεκνÜ κι Üλλοτε τετραπÝρατα τερατÜκια, ανÜλογα την αστρικÞν επιρροÞ του 'Αρη στο ΠαπÜρη. Γι' αυτü...
 * Γονιμο-ποßηση: Ποßηση χωρßς üρια προφýλαξης. Κανüνας, που δυστυχþς γεννÜ πολý, σ' Ýνα κüσμο που υποφÝρει απü υπερπληθυσμü.
 * Μονιμο-ποßηση: ΣταθερÞ ροÞ Ýμπνευσης, Þτις πιεσμÝνη, κÜπως-πως Þ ερεθισμÝνη Þ εκμαυλισμÝνη Þ εκνευρισμÝνη, κατεβαßνει κι αγγßζει με το μαγικü της ραβδÜκι, μüνο συγκεκριμÝνης ποιüτητας κεφÜλια και τους προσφÝρει απλüχερα το μÝλι των γλουτþν της.
 * Σελιδο-ποßηση: Ποßηση εκπεφρασμÝνη σε σελßδες ανÜ μονÜδα χρüνου (ανÜλογα), üπου αυτü αποτελεß μονÜδα μÝτρησης ποσοτικÞς ποßησης. 'Αλλη μÝτρηση εßναι το ΒÜρος με τη ...
 * Στερεο-ποßηση: ¼που, -üπως Ýκαμε κι ο ΑριστοφÜνης- ο στßχος ζυγßζεται στο ειδικü επßχρυσο καντÜρι και κερδßζει ο πιο βαρýς. Εδþ λοιπüν μετρÜμε κιλÜ ποßησης ανÜ μονÜδα χρüνου. 'Αλλη μÝτρηση εßναι ο Βαθμüς Πτητικüτητας με τη...
 * Αεριο-ποßηση: ΠροσμετρÜται με το ειδικü μπαλüνι σε σχÞμα μεγÜλου λουκÜνικου. ΑπαγγÝλλει τον στßχο, ο δημιουργüς, φυσþντας τον μες στο μπαλüνι. ¼ταν τελειþσει δÝνει προσεκτικÜ την Üκρη και τ' αφÞνει λεýτερο, στον αγÝρα, σε συνθÞκες Üπνοιας, 20 (+- 1) βαθμþν Κελσßου κι 65% (+- 3%) και στο ýψος ενüς κανονικοý ανθρþπου. ΠροσοχÞ! δε πρÝπει να το σπρþξει προς τα πÜνω, μÞτε κι ο κριτÞς να προσπαθÞσει να το κρατÞσει χαμηλÜ Þ να το τουφεκßσει. Εßναι βασικü, το μπαλüνι να δρÜσει, üσο εßναι να δρÜσει τÝλοςπÜντων, μüνο του. ¸πειτα, υπολογßζεται προσεκτικÜ το ýψος, -αρνητικü Þ θετικü- που πÞρε το μπαλüνι και καταγρÜφεται στον φωτεινü πßνακα. ΤÝλος, υπÜρχει κι η μÝτρηση Αισθαντικüτητας με τη...
 * Υγρο-ποßηση: Εδþ μετρÜται το ποσü -πÜσης φýσεως- υγρþν, που εκχÝονται απü κÜθε απεκκριτικü σημεßο, των αναγνωστþν. ΦυσικÜ λογßζονται ως Ýγκυρα τα υγρÜ εκεßνα που βγαßνουν αυθüρμητα κι αβßαστα και χωρßς να ελÝγχεται απü που βγαßνει τι κι ανεξαρτÞτως φýλου αναγνþστες. Για το σκοπü αυτü, ο προς μÝτρηση αναγνþστης ελÝγχεται προσεκτικÜ κι αφοý υπÜρχει διαβεβαßωση απü 3(!) τουλÜχιστον κριτικοýς, πως εßναι στεγνüς Þ Ýστω Ýχει καταμετρηθεß κÜθε τυχüν σταγüνα υγροý που υπÜρχει Þδη πÜνω του, ζυγßζεται σε ζυγüν ακριβεßας χιλιοστοý του γραμμαρßου και μετÜ μπαßνει προς ανÜγνωση Þ απαγγελßα. Κατüπιν απλÜ ζυγßζεται, αφοý του γßνει πÜλι Ýλεγχος μπας κι Ýχει βÜλει κανÜ βαρÜκι στις τσÝπες. Η διαφορÜ βÜρους που τυχüν προκýψει, μαρτυρÜ την ýγρανσÞ του κι Üρα τον Βαθμü Αισθαντικüτητας του δημιουργοý, εκπεφρασμÝνο σε γραμμÜρια.
 * Προσ-ποßηση: ¼ταν ο εκκολαπτüμενος καλλιτÝχνης τεßνει, μα δεν Ýχει ακüμα κατοχυρþσει τη τÝχνη του. Εννοεßται πως Ýχει περÜσει απü τα παραπÜνω τεστ και δεν Ýχει πεßσει, μα δεν Ýχει κι εντελþς απογοητευτικÜ αποτελÝσματα.
 * Πιστο-ποßηση: Πρüστυχη λÝξη του Μεσαßωνα, μα το ωμÝγα (μα πολý μÝγα το ω) μετατρÜπηκε σε ομικρüν (μα πολý μικρüν το ο) και το "ταυ" αφαιρÝθηκε. Πολλοß ΙεροεξεταστÝς Ποιητþν, φιλÜνθρωποι τω üντι, στα πλαßσια προþθησης της τÝχνης Þ του σταματÞματος της μη-τÝχνης, και πÜντα φυσικÜ στα πλαßσια προþθησης της φιλανθρωπßας, στÞνανε λαúκÜ δικαστÞρια και λαúκÝς πυρÝς, λÝγοντας δυνατÜ και με ιερü φανατισμü: "Θα γßνεις 'Ανθρωπος ρε Þ θα σε κÜνω στÜχτη και μποýλμπερη;" Ευτυχþς, τþρα με την αλλαγÞ της λÝξης γλýτωσε η ανθρωπüτητα απü τους ...φιλÜνθρωπους και πλÝον σημαßνει τη διαβεβαßωση πως ο ποιητÞς πÝρασεν επιτυχþς Þ σχετικÜ επιτυχþς, τα παραπÜνω τεστ και μπορεß να λογßζεται ποιητÞς και να φλερτÜρει το κοριτσÜκι λεýτερα.
 * Βελτιστο-ποßηση: (Το κακüμοιρο το κορßτσι!) ¼οοολες εκεßνες οι ενÝργειες που γßνονται υποστηρικτικÜ, για να προωθηθεß η ποßηση, χωρßς üμως ν' αφοροýν επεμβÜσεις Þ προτÜσεις στο γραφÝν, μα το να γλýψει κανεßς τα κατÜλληλα üργανα, των καταλλÞλων οργÜνων του κατÜλληλου οργανισμοý. * Ρουσφετο-ποßηση σα να λÝμε και φυσικÜ, αυτÝς οι ενÝργειες σαφþς και δεν εßναι ποßηση.
 * Ηρω-ποßηση: ¸πος! Και μια ...υγιÞς σεξουαλικÞ φαντασßωση (üχι πως υπÜρχουνε δα και πολλÝς μη υγιεßς τοιαýτες) του κοριτσιοý, που βαρÝθηκε να περιμÝνει στον θαλÜσσιον ορßζοντα, κÜποιο καρÜβι, üπου "...τσοýρμο τ' Üγριο κýμα θα μας βγÜλει, τÝρατα βαμμÝνα πορφυρÜ, με φτεροýγες γλÜρων στο κεφÜλι..." με τα λευκÜ πανιÜ σηκωμÝνα. Σκýβει λοιπüν, φορÜ τα πεδιλÜκια της, εμφανßζοντας γυμνÜ κι αρκετÜ ενδιαφÝροντα τμÞματα της γυναßκειας ανατομßας της κι ο πρþτος τυχþν περαστικüς μπορεß να τα θαυμÜσει, τη στιγμÞ που τα μαλλιÜ της ανεμßζουνε παντοý και να επιχειρÞσει να επωφεληθεß της ευκαιρßας, που οι Üμυνες εßναι κατεβασμÝνες, το Ýδαφος υγρü και πρüσφορο κι οι πýλες του παραδεßσου ßστανται χωρßς το καμουφλÜζ της "καθþςπρÝπει" κοινωνικÞς επßφασης.
 * Θεματο-ποßηση: ΚατακερματισμÝνη ποßηση, που πÝρασε σκληροπυρηνικÞ μαγνητικÞ τομογραφßα, τυπικοý τεχνοκρÜτη ιεροεκδüτη. Ο μαγνητικüς τομογρÜφος πριν λÜβει τη περßοπτη θÝση που κατÝχει σÞμερα στην επιστÞμη, υπÞρξεν üργανο βασανισμοý των Ιεροεκδοτþν, κατÜ τα μαýρα χρüνια του Μεσαßωνα. Απαντιüταν τüτε, σε πρωτüγονη, αρχÝγονη κι εμβρυúκÞ μορφÞ, ενþ σÞμερα Ýχει ...τελειο-ποιηθεß.
 * Τελειο-ποßηση: ¼ταν το εμπεριστατωμÝνο, λεπτομερÝς κι απολýτως ακριβÝς αποτÝλεσμα του μαγνητικοý τομογρÜφου, εßναι λευκü κι Üσπιλο, χωρßς κανÝνα κακüν εýρημα.
 * Τυπο-ποßηση: ΘεσμοθÝτηση κι Ýτσι θεραπεßα δραστικüτατη (ακüμα και με κþνειο! Ναι! Μη κÜνετε Ýτσι... Το κþνειο σε μεγÜλες δüσεις εßναι απüλυτα θεραπευτικü κι ανακουφιστικü, σ' αυτοýς που κοιτÜνε κεßνους που το πßνουνε!), σε πιθανÜ -τι λÝω πιθανÜ; σßγουρα!- ευρÞματα στο μαγνητικü τομογρÜφο.
 * Κατα-πßεση: ΤρομερÜ πρüστυχη λÝξη μεταβυζιαντινÞ, που το ομικρüν αφαιρÝθηκε κι Üλλαξε το "Þττα" σε εψιλüν (πολý ψιλüν για να 'ναι ψιλοαλλαγουλßτσα) για να φÝρει την Þττα σε κÜθε μελλοντικüν επßδοξο και σοβαρü μελετητÞ. (¼χι üμως κι εμÜς, αλßμονο! Αυτüν Ýλειπε!). Εν ολßγοις, κÜθε τι που μπορεß να κÜνει κανεßς, να καταφερθεß, να κατατροπþσει, να καταλýσει, να καταστρÝψει τη ποßηση και που φυσικÜ, με τßποτε, -οπωσδÞποτε αυτü-, δεν εßναι ποßηση.
 * Γελοιο-ποßηση: ΣκωπτικÞ ποßηση που üμως ουσιαστικÜ, σκοπü Ýχει να τα χþσει σ' επÞδηξους (εεε ...επßδοξους Þθελα να πω...) πιθανοýς βιαστÝς-σοδομιστÝς του κοριτσιοý. Επßσης, παν ü,τι χρησιμοποιεßται για να μειþσει το κορßτσι και που φυσικÜ απü μüνο του, ελλεßψει συμβÜντος, δεν αποτελεß ποßηση.
 * Χρησιμο-ποßηση: Για καλü κι ιερü σκοπü! Σοδομισμüς μεν ßσως, μα με καλÞ λßπανση δε, των τριβομÝνων επιφανειþν.
 * Ομαδο-ποßηση: Ταξινüμηση ποιητþν κι εßδη ποιÞσεων, αλλÜ και τα ποιητικÜ τετρÜστιχα των αγωνιστικþν στßβων. Η μικρÞ μπορεß και να φαντασιþνεται οσφρητικÜ, τον ιδρþτα νεαρþν νταβραντισμÝνων αθλητþν. Σε γενικÝς γραμμÝς, κÜτι απολýτως υγιÝς. (Εννοþ τη φαντασßωση, üχι και τη ταξινüμηση!)
 * Απο-ποßηση: ¼ταν αυτοβοýλως Þ κατüπιν ισχυρþν πιÝσεων, δηλþνει παραßτηση κι αποχþρηση απü το Üρμα ΘÝσπιδος, κÜποιος ποιητÞς Þ Ýστω κÜποιος που προσπαθοýσε να λογιστεß σαν τÝτοιος (βλÝπε λÞμματα για μετρÞσεις και μαγν. τομογρÜφο κλπ). Οι Üλλοι, που ακüμα επιβαßνουνε, του τα χþνουνε για κÜμποσο και μετÜ τονε ξεχνÜνε, καθþς Ýχουνε κι Üλλες δουλειÝς, εξßσου σημαντικÝς, να κÜνουνε και το Üρμα ΘÝσπιδος Ýχει ακüμα κι Üλλους ...αχþνευτους για ...σμπρþξιμο.
 * Υπο-πßεση: 'Αλλη μια πρüστυχη λÝξη (του Μεσαßωνα με τα Μαýρα Χρüνια, γιατß τþωωωρα üοοολα εßναι πια λευκÜ, ολüλευκα, παρθενικÞς μυζÞθρας κι ευωδιÜζουνε σα τη πρþτη μÝρα της 'Ανοιξης, που συμβαßνει να 'ναι κι η τελευταßα του χειμþνα μα Üσχετον. ¹θελα να δþσω Ýμφαση πως σÞμερα δε συμβαßνουνε τÝτοια ιερÜ αßσχη, üπως κÜααποτε!), που Ýχει υποστεß τις γνωστÝς πλÝον τροπο-ποιÞσεις και σημαßνει τη ποßηση του κþλου, τη δυσκοßλια ποßηση και μεταφορικÜ τη μπüχα, την αποφορÜ.
 * Τροπο-ποßηση: ΜÜθημα στα πανεπιστÞμια, üπου διδÜσκεται η εγχþρια λογοτεχνßα. ¾λη του εν λüγω μαθÞματος εßναι: τεχνικÝς, λεξοπλασßες, ηχοχρþματα, κανüνες κι Üλλα αφορþντα τη ποßηση, συναφÞ συμπαρομαρτυροýντα! Επßσης τεχνικÝς εκμαυλισμοý των κριτικþν, εκδοτþν, αναγνωστþν, αλλÜ κι αυτÞς της ..."πουτανßτσας", της μικρÞς Μοýσας της Ýμπνευσης (χαúδευτικÜ: Μουσßτσα).
 * Μουμιο-ποßηση: Το θÜψιμο γενικÜ, εν ζωÞ ποιητþν Þ προσπαθοýντων να δρÝψουνε ποιητικÜ δÜφνινα στÝφανα κι αντ' αυτþν δρÝπουνε κηδειοστÝφανα και φτυαρßσματα πÜνω στο "φÝρετρü" τους με χþμα κι ο Þχος εßναι εφιαλτικüς. ΦυσικÜ üχι με ...ποιητικü τρüπο, εννοεßται.
 * Υλο-ποßηση: Η üμορφη ποιητικÞ περι-γραφÞ του υλικοý κüσμου και των αξιþν, των αξιογρÜφων (πρÜματα üχι ποιητικÜ μεν, αλλ' αρεστÜ στο ευρý κοινü, δε!) κι üσο πιο πρωτüτυπα, τüσο το καλýτερο. ΕπιστÝγασμα της συχνÜ καλÞς αυτÞς προσπÜθειας, εßναι το λεΜπüΝ ΤεχνοΛογßας!
 * Τακτο-ποßηση: ¼ταν συμμορφþνεται κανεßς προς τας υποδεßξεις και το ρεýμα της εποχÞς, με σκοπüν ιερü, κι Üρα...
 * Ταυτο-ποßηση: ...εßναι δικüς μας αυτüς, σπρþχτε τονε καμπüσο μα üχι δα και πολý μη μας κÜνει μετÜ τον καμπüσο, αλλÜ και για να τονε φτÜνουμε για κανÜ κουτοýπωμα Üμα λÜχει να 'ουμ'!
 * Απο-ποßηση: Ιερü συναξÜρι, üπου εßθισται να επιβÜλλεται να διδÜσκεται, επαρκþς, ως κι αποστηθßσεως, Ýστω και με ...προκεχωρημÝνες μεθüδους, με ρßζες στον ...κακü Μεσαßωνα.
 * Κωδικο-ποßηση: ΚρυπτογραφικÞ μ' Üσπαστο κþδικα, ποßηση, ο οποßος δßνεται μüνο σε λßγους, þστε να ...ξεκλειδþσουνε τα λüγια και να γενοýνε μÜγκες. Ο δε ποιητÞς να θεωρηθεß ...γοητευτικÜ μυστÞριος και να τυλιχτεß το πÝπλο...
 * Βιομηχανο-ποßηση: Ποßηση που παρÜγεται σε ...αλυσßδα παραγωγÞς, απü αλυσüδετους σκλÜβους-ποιητÝς του ...προλεταριÜτου, που εργÜζονται νυχθημερüν κÜτω απü την επιφÜνεια της γης, σε ημιτρισÜθλιες συνθÞκες. ΠολλÜκις και συχνÜκις δε, παρÜγονται κι απü ποιητÝς-ρομπüτ και τοýτη η παραγωγÞ σκοπü Ýχει το γρÞγορο κι αρπαχτüτατο κÝρδος απü τις τυχüν μελο-ποιÞσεις και τις μετÝπειτα πωλÞσεις δßσκων Þ σιντß.
 * Μελο-ποßηση: 'Αλλη μια πρüστυχη κακüηχη λÝξη που δεν εßθισται να λÝγεται σε υψηλοý επιπÝδου κýκλους συζητÞσεων. Γιατß üπως λÝει κι ο λαüς: "Να σε χÝσω ΓιÜννη μ' να σ' αλεßψω μÝλι". Σημαßνει πÜντως κυριολεκτικÜ, το να τυλßγεις με χαρτß που φÝρει στßχους, ολüγλυκα χωριÜτικα μπινελικÜκια, σοροπÜτα και γλυκýτατα. Μτφ, το να πας να περÜσεις κÜτι ως γλυκü, ü,τι γεýση και ναχει, μüνο και μüνο επειδÞ το πÝρασες με σοροπÜκι μελßρρυτο.
 * Διεθνο-ποßηση: Ποßηση που ξεπερνÜ τα -φολκλορικÜ- σýνορα και γνωρßζει επιτυχßα και σ' Üλλες χþρες, μεταφρασμÝνη Þ μη. Κι αν...
 * Παγκοσμιο-ποßηση: ...τüτε το ΜουντιÜλ ποßησης, το... παγκüσμιο δηλαδÞ κýπελλο ποßησης. εßναι... στο τσεπÜκι μας.
 * Στοχο-ποßηση: ΣκωπτικÞ πολιτικÞ ποßηση. Στßχοι βελÜκια που σημαδεýουνε τα κακþς κεßμενα και που δυστυχþς συνÞθως ξεχνÜνε τα καλþς κεßμενα, üπου κι αν υπÜρχουν.
 * Κατηγοριο-ποßηση: Χωρισμüς της ποßησης σε κατηγορßες-συρτÜρια, για ναναι βολικü να ντανιÜζονται τα βιβλßα στις βαριÝς βιβλιοθÞκες μας, με σωστü κι Üρτιο τρüπο.
 * Δημοσιο-ποßηση: Η μελαγχολικÞ, μÝχρις αυτοκτονßας θÜλεγα, μοβ ποßηση, που γρÜφουν οι καημÝνοι κι αδικημÝνοι δημüσιοι υπÜλληλοι. Οι πιο μοβ και μελαγχολικοß εξ αυτþν συχνÜ βραβεýονται και διαβÜζονται σε ιδρýματα που ...κλπ (ας μη πω Üλλα...)
 * Πραγματο-ποßηση: Η ποßηση των πραγμÜτων. Η πραγματικÞ ποßηση, κεßνη που πραγματοποιεß üνειρα, φαντασιþσεις κι επιθυμßες. Που ζωντανεýει, μÝσω των λÝξεων, üλες τις εικüνες, τις μýχιες εκεßνες εικüνες, που δε θα μποροýσανε να περιγραφοýν αλλιþς.
 * Κλωνο-ποßηση: ΣχετικÜ νÝα λÝξη των καιρþν. Αφοý να σκεφτεßτε κι ο αδυσþπητος Μεσαßωνας, ωχριÜ, γιατß ακüμα και για κεßνον εßναι ασýλληπτη Ýννοια. Ο ορισμüς αυτüς λοιπüν εßναι περßπλοκα ξεδιπλωμÝνος. ΓενικÜ σημαßνει την αντιγραφÞ κÜποιου Þδη πετυχημÝνου στυλ Þ πιο ειδικÜ, την αντιγραφÞ κÜποιων συγκεκριμÝνω επιτυχημÝνων στßχων. 'Αλλωστε δεν υπÜρχει ...παρθενογÝνεση!
 * Εκ-ποßηση: ΕμπορικÞ συνδιαλλαγÞ üπου τα δυο μÝρη εßναι: ο ποιητικüς λüγος απü τη μια και το τυχüν προσδοκþμενο κÝρδος -και το περßπου τελικü, συνολικü του ýψος- απü την Üλλη. ΒÜσει αυτοý γßνεται λοιπüν üλη η ...διεργασßα και κλεßνονται συμφωνßες.
 * Κινητο-ποßηση: ΣτιχÜκια ποικßλλης μορφÞς, Þθους και ποιüτητας, που μεταφÝρονται απü κινητü σε κινητü, μÝσω sms. Μτφ. η ανεβασμÝνη ποιητικÞ Ýμπνευση.
 * Ακινητο-ποßηση: Η παýση του ανωτÝρω φαινομÝνου. Μτφ το ποιητικü κüλλημα, το σκÜλωμα της ροÞς Ýμπνευσης του δημιουργοý.
 * Βαλτο-ποßηση: Η ποßηση που μπορεß να χαρακτηριστεß χαμηλÞς υποστÜθμης, των ελþν, των βαλτοτüπων, των καφενεßων -τη συνοδεßα βρισιþν κι Þχων ζαριþν ταβλιοý-, των χαμαιτυπεßων. Η Προσ-ποßηση (βλ. αντßστοιχον ορισμü παραπÜνω) αυτÞ, μα που πολý απÝχει φυσικÜ...
                                          ______ . ______

     Σημ: Το λεξικü θα ενημερþνεται σε τακτÜ. Οι λÝξεις δεν ακολοýθησαν αλφαβητικÞ σειρÜ, μα νοηματικÞ. Η πρþτη λÝξη μπÞκε τιμÞς Ýνεκεν κι η μετÜ ροÞ βγÞκε εν πορεßα.

 

 

Web Design: Granma - Web Hosting: Greek Servers